Informații publice oferite din oficiu
Aici aveți acces la informațiile publice furnizate din oficiu de Primăria comunei BUCEȘ
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
MENIU INFORMAȚII PUBLICE:
INFORMAȚII PUBLICE / Solicitare informații publice / Anunțuri publice / Cariere și posturi vacante / Anunțuri individuale prin publicitate / Publicații de căsătorie / Anunțuri imobiliare (terenuri extravilan) / Bugetul local / Buletin informativ / Rapoarte și studii / Achiziții publice / Transparența veniturilor (declarații de avere și de interese) / Informații publice – toate documentele de interes public / Contact
Compartimentul informare și relații publice
Pentru relațiile cu publicul și cu presa
telefon +40 254 684 442
tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com
Programul de lucru cu publicul:
Luni, marti, joi 8 – 14
Miercuri 8 – 17,30
Vineri 8 – 13
ADRESA NOASTRĂ
sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail:primariabuces@gmail.com
Audiențe și programul de lucru al primăriei
♦ Audiențe primar
Luni de la orele 10:00 – 12:00
♦ Audiențe viceprimar
Miercuri de la orele 10:00 – 12:00
♦ Secretarul general UAT
Joi de la orele 10:00 – 12:00
Programul de lucru cu publicul:
Luni 08:30 – 15:30
Marţi 08:30 – 15:30
Miercuri 08:30 – 15:30
Joi 08:30 – 15:30
Vineri 08:30 – 15:30
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
Model de cerere de informatii de interes public (doc) (pdf 52 KB)
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariabuces@gmail.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamație administrativă 1 (doc) / (pdf 55KB)
Model de reclamație administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamație administrativă 2 (doc) / (pdf 55KB)
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 544/2001
Raport de evaluare a aplicării Legii 52/2003 în anul 2017
Raport de evaluare a aplicării Legii 52/2003 în anul 2017
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 52/2013
MENIU INFORMAȚII PUBLICE:
INFORMAȚII PUBLICE / Solicitare informații publice / Anunțuri publice / Cariere și posturi vacante / Anunțuri individuale prin publicitate / Publicații de căsătorie / Anunțuri imobiliare (terenuri extravilan) / Bugetul local / Buletin informativ / Rapoarte și studii / Achiziții publice / Transparența veniturilor (declarații de avere și de interese) / Informații publice – toate documentele de interes public / Contact